En de ontbrekende onderbroek - Reisverslag uit Guayaquil, Ecuador van mereljaap - WaarBenJij.nu En de ontbrekende onderbroek - Reisverslag uit Guayaquil, Ecuador van mereljaap - WaarBenJij.nu

En de ontbrekende onderbroek

Door: Jaap

08 Januari 2014 | Ecuador, Guayaquil

En de ontbrekende onderbroek

Na kerst op de Machu Picchu was het tijd voor oud & nieuw in Arequipa. Gewapend met een fles wijn, een bord vol cavia en een tafeltje met uitzicht op het centrale plein hebben we de jaarwisseling afgewacht.
Het vuurwerk was geconcentreerd op en rond het plein en was zoals in NL (al was je je leven niet altijd zeker door omgevallen potten). Ook leuk om onze ober, die inmiddels onder de confetti zat, gelukkig nieuwjaar te wensen. Toen de show na een half uurtje was uitgedoofd zijn we nog op zoek gegaan naar een dikke fuif. Waar we uiteindelijk terecht kwamen stond iedereen met een literpul wat te kletsen of naar de vier twaalfjarigen te kijken die wel dansten. Uiteindelijk geen spetterende fiesta meer gevonden, maar wel een leuke en bijzondere oud & nieuw.

In Arequipa hebben we (naast de broodnodige ontspanning aan het zwembad van ons hotel) ook nog het Monastario Santa Catalina bezocht. Een groot klooster dat een soort stadje in een stad is. In den beginne schenen de nonnen hier nogal uit de bocht te vliegen, maar wat nu rest is een idylisch, rood en blauw gekleurd doolhof van kamers en keukens.

Vanuit Arequipa zijn we naar Lima gegaan, met een tussenstop in Ica. Naast dat het ongeveer halverwege ligt kan je er ook sandboarden. Voor de niet-snowboarders: dat is zoiets als snowboarden, maar dan van een duin. Voor de snowboarders: het is totaal niet als snowboarden, maar wel recht naar beneden van een 30 meter hoge duin afglijden! Dat in combinatie met rondgescheurd worden in een 10-persoonsbuggy maakte een mooie adrenalinekick.

Lima (helaas bewolkt) hebben we gebruikt om een beetje uit te zieken van de Peruaanse nachtbus en wat souvernirtjes te scoren, dus niet veel van gezien behalve ons hotel en de oceaan. We wilden hier ook meteen de was doen, wat ons, als we het via het hotel hadden laten doen, 791 euro zou hebben gekost. Gelukkig kostte het via de wasserette die 500 meter verderop zat maar 11 euro. Wel een onderbroek kwijtgeraakt...

Met een tas vol schone kleren zijn we vandaag in Guayaquil, Ecuador aangekomen om op 9 jan het vliegtuig naar de Galapagos te nemen. In ons volgende verhaal dus alles over de evolutietheorie!

Hasta luego!!

• 12 Januari 2014 - 12:15

Yde:

Ha reislustigen,

Klinkt goed dat sandboarden. Bijna net zo leuk als het echte boarden/skieen. Veel plezier met de Darwin-awards. Ik kijk uit naar jullie volgende verslag.

Groetjes,
    Yde

• 12 Januari 2014 - 20:23

Liesbeth:

He Merel en Jaap,

wat een mooie verhalen allemaal, en Bolivia en Peru zo herkenbar! Leuk om te lezen. Heel veel plezier op de Galapagos,

Liefs Liesbeth