Ja ja, drie hele maanden...! - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van mereljaap - WaarBenJij.nu Ja ja, drie hele maanden...! - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van mereljaap - WaarBenJij.nu

Ja ja, drie hele maanden...!

Door: Merel

29 Oktober 2013 | Nederland, Utrecht

Hoi allemaal,

Ondertussen is iedereen wel op de hoogte van het avontuur wat Jaap en ik gaan beleven in november, december en januari volgens mij. :-) Het was de laatste tijd niet meer te missen door alle afscheidsetentjes, -borrels en Facebook berichtjes.
Maar hierbij ook een eerste berichtje op ons aloude, bekende reisblog, zodat jullie allemaal weten waar je ons kan volgen. We gaan proberen jullie zoveel mogelijk op de hoogte te houden met reisverhalen en hopelijk ook wat foto's. En uiteraard vinden wij het ook altijd leuk om af en toe iets uit NL te horen te krijgen!

De meest gestelde vraag momenteel is: waar gaan jullie allemaal heen?
Daarom hierbij globaal ons reisplan:
Wij vliegen aankomende vrijdag (1 november) smiddags naar Rio de Janeiro via Atlanta. In 11 uur naar Atlanta en na een overstap van ongeveer 3 uur nog 9 uur vliegen naar Rio.
In Rio de Janeiro blijven we een aantal dagen en vervolgens vliegen naar de Iguacu watervallen op de grens van Brazilië en Argentinië.

Vanaf daar trekken we door Argentinië naar het zuiden (Buenos Aires, schiereiland Valdes (walvissen kijken!), El Calafate, Perito Moreno gletsjer, etc.) naar Ushuaia. En weer terug omhoog naar Bolivia.
Daar natuurlijk langs de zoutvlakte, La Paz en Lake Titicaca.
Via het meer Peru in. Naar Cuzco, Machu Picchu (uiteraard).

Dan naar Ecuador om naar de Galapagos eilanden te vliegen. 6 dagen op een boot langs allerlei hoogtepunten en uiteraard kunnen de schildpadden niet ontbreken!

Tegen die tijd is het ongeveer half januari en gaan we nog een aantal weken chillen op het strand in Colombia (en verder ook wat van het land bekijken uiteraard). Eind januari vliegen we vanaf Bogota (ook weer via Atlanta) weer terug.

Tot het eerstvolgende reisblog!

Liefs,
Merel

• 29 Oktober 2013 - 14:03

Jorinde:

Wheohehoe , nu al zin in het volgende bericht! Have fun! Goede reis ;) XX

• 29 Oktober 2013 - 14:35

Joras Ferwerda:

Wow! klinkt geweldig! Ik ben direct jaloers.

Wij hebben een paar van die dingen gedaan, en ik kan jullie alvast verklappen dat het geweldig is. Vooral Galapagos is niet te overtreffen (dus goed dat jullie daarmee afsluiten).

Veel plezier!

Gr, Joras

• 29 Oktober 2013 - 15:17

Jacintha:

Klinkt echt geweldig. Heeeel veel plezier en kan nu al niet wachten op het volgende verhaal

• 29 Oktober 2013 - 22:37

Muriël:

JALOERS!!! Argentinië en Patagonië staan hoog op onze berlanglijst. Ecuador en Peru zijn prachtig, daar hebben wij ook 2 maanden rondgereisd. Maak er een mooie reis van en vergeet niet door de reisdrukte te genieten en te beseffen waar je bent :-)

Have a safe and great trip!

Liefs muur

• 30 Oktober 2013 - 00:48

Marion Kneefel Migchielsen:

Ha Merel en Jaap, een hele fijne reis. Geniet van alle onvergetelijke indrukken. Verheug me nu al op jullie reisverslagen. Liefs, Marion

• 30 Oktober 2013 - 09:41

Marjon:

Jaaaaa, het lange wachtenen geduld uitoefenen is beloond, eindelijk gaat het gebeuren! Heel veel plezier, en ik kijk uit naar jullie verslagen. Geniet ervan lieverds!!

Groetjes,
    Marjon