Heul veul water... (iguazu/cataratas watervallen) - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van mereljaap - WaarBenJij.nu Heul veul water... (iguazu/cataratas watervallen) - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van mereljaap - WaarBenJij.nu

Heul veul water... (iguazu/cataratas watervallen)

Door: Merel

11 November 2013 | Argentinië, Buenos Aires

Op 6 november zijn we aan de Braziliaanse kant van de Iguazu falls geweest (vanuit het dorpje Foz do Iguacu). En op 8 november hebben we de Argentijnse kant gezien (vanuit Puerto Iguazu). De rivier vormt namelijk precies de grens.

En eigenlijk kan je het maar in één woord omschrijven: indrukwekkend, prachtig, verbazingwekkend, adembenemend, gorgeous, nat, ruig, glimlachmakend, geweldig, prachtig, oorverdovend, beautiful, wild, gaaf, groots, relaxend, cool, wonderschoon, mooi, uniek, adembenemend, natuurwereldwonder, hypnotiserend... Kies er maar één uit! :-)

En eigenlijk: a picture says more then a thousand words... Dus ik voeg wat foto's toe. Enjoy!
P.S. De helikoptervlucht (verjaardagscadeau voor Jaap) was spectaculair en droeg bij aan de mooie herinneringen en foto's van de watervallen. Maar de up close and personal ontmoeting met de waterval (nat!) was nog mooier.

Om iets meer aan te geven wat we nog meer hebben gedaan: in beiden dorpen dus twee overnachtingen gehad en op de 9de (en 10de) een 20 uur durende bustocht naar Buenos Aires ondernomen. Ik heb daarbij vooral genoten van het natuurspectakel snachts, doordat we de hele nacht door een storm heen reden met prachtig onweer. Daar zondagochtend aangekomen en vooral gerelaxt in ons prachtige appartementje daar middenin de stad. En wat omgeving verkend.

Onze indruk van Argentinië so far: relaxte sfeer, maar wel meer straathonden, zwervers en afval op straat dan we hadden verwacht van het meest ontwikkelde/westerse land van zuid-Amerika.
Maar, niet te snel oordelen! Eerst nog 3 dagen Buenos Aires verkennen en dan doorreizen naar Peninsula Valdes om walvissen te bekijken. :-)

Tot het volgende berichtje!

• 11 November 2013 - 15:10

Sjoera:

Ja, die kan ik me ook nog wel herinneren. Super mooi inderdaad! Ook leuk om het vanuit de helikopter te bekijken! Heel veel plezier nog in Argentinië. Nu weer overschakelen naar het Spaans na net alle Portugese woordjes te hebben geleerd. ;-)

• 12 November 2013 - 08:28

Marjon:

In een woord: wow.......!

• 13 November 2013 - 17:46

Fanja:

Mooi, mooi, mooi .... en dan zijn jullie nog maar aan het begin van de reis. Dat belooft nog meer spectaculaire verhalen!

• 15 November 2013 - 16:56

Irma :

Tikkie jaloers..... Maar het is jullie gegund. Enjoy!