Bergen en wijn - Reisverslag uit Córdoba, Argentinië van mereljaap - WaarBenJij.nu Bergen en wijn - Reisverslag uit Córdoba, Argentinië van mereljaap - WaarBenJij.nu

Bergen en wijn

Door: Merel

03 December 2013 | Argentinië, Córdoba

Na de monster-bustocht van 29 uur zijn we dus aangekomen in Bariloche. Volgens de reisboekjes het Zwitserland van Argentinië met besneeuwde bergtoppen, mooie meren en in de winter (hier in juni-juli) een wintersportgebied.
Omdat wij Ushuaia al Zwitserland-achtig vonden besloten we dat Bariloche meer als tussenstop zou dienen en bleven we hier maar 2 nachten.

De enige volle dag daar hebben we de oude binnenstad gezien, mooi gelegen aan het meer. En de door de reisboekjes beloofde Sint Bernardhonden met bijbehorende vaatje om de hals gezien (uiteraard zo toeristisch als wat). We hebben er ook nog bijna fondue gegeten. ;-)
We dachten even kort te wandelen in het Parque Nacional Nahuel Huapi (aangezien we al flinke kilometers in de benen hebben van Ushuaia en El Calafate), maar door een bus die niet meer reed en zonder kaart van de wandelpaden (lees: hopeloos verdwaald) hebben we uiteindelijk met te weinig water mee, bijna 4,5 uur gewandeld over paden zonder uitzicht... Tot zover Bariloche.

Na een wat kortere busrit ("gewoon" weer circa 19 uur) waren we beland in Mendoza. DE wijnstreek van Argentinië, en een mooi stadje met brede lanen met heel veel bomen en grote pleinen. Uiteraard een wijntour gedaan (twee wijnhuizen en een olijfoliefabriek bezocht) en elke avond een heerlijke Malbec gedronken (de druif van deze streek). Verder de mooie pleinen bezichtigd en nog een dagje van het zwembad en het park genoten. Aangezien de temperaturen ondertussen alweer richting de 30 graden waren gestegen.

Next stop: Córdoba. Eens zien of het wat lijkt op het Cordoba van Spanje. :-)

• 04 December 2013 - 16:29

Jacintha:

Oeps...gelukkig hebben jullie de weg wel weer terug gevonden. Hier is het inmiddels een soort van winter geworden met tempraturen rond het vriespunt. brrr. Veel plezier in jullie warme landje ;)

• 04 December 2013 - 16:43

Ilona:

Toch jammer van de kaasfondue....

• 04 December 2013 - 20:45

Geert:

Volgens mij hebben jullie de smaak van de lange busreizen wel te pakken... ;-)
    Wij waren vorige week ook nog in Cordoba (dat andere !). Hebben ze daar bij jullie ook een Mezquita ? Maar zo te horen/zien is het u even behoorlijk onrustig in jullie Cordoba. Hopelijk duurt dat niet te lang.
    Groetjes, en doe voorzichtig daar in Cordoba !

• 09 December 2013 - 11:35

Jolein:

Mooie plaatjes! En weer lekker de warmte in.
    Geniet ervan.
    Groeten, Jolein