Laatste dagje! - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van mereljaap - WaarBenJij.nu Laatste dagje! - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van mereljaap - WaarBenJij.nu

Laatste dagje!

Door: Merel

30 September 2011 | Verenigde Staten, Miami

Hoi allemaal!

Bedankt voor alle felicitaties! erg grappig om op de laatste vakantiedag jarig te zijn. Gelukkig vliegen we pas om 21.30 uur (lokale tijd), dus we hebben hier ook nog een hele dag om nog even te genieten.

Waar was Jaap gebleven bij ons laatste verhaal? Oh ja, Key West en de sunset bij Mallory Square. Key West was er gleuk en je kon wel merken dat er een soort sfeer hing van relaxtheid en rustig aan doen. Wel moet je dan even je ogen dichtdoen voor alle souveniershops (waarvan de meeste al dicht waren zoals Jaap al vertelde, we zijn hier net na het zomerseizoen natuurlijk), en ook alle clubs met drag queen shows. Ik wist niet dat Key West daar om bekend stond...

Aan Bregje: we hebben alleen overal waarschuwingsborden gezien om op te passen voor overstekende "Key Deer" en dat je een gebied betrad met een "endangerend species". Maar verder geen dom hertje gezien. Dus of ze zijn zo dom en al uitgestorven of ze zijn in de loop der tijd slimmer geworden en vertonen zich niet mee rond de autoweg. ;-)

Gisteren hadden we toch wel een beetje last van onze volgeplande reis en het feit dat we overal maar 1 dag hebben om alles te zien. Eigenlijk wilden we nog Key West verder verkennen, snorkelen en gewoon even relaxen. En daarnaast voelde we ons ook wat down omdat onze vakantie al bijna afgelopen is.
Na eerst toch maar geprobeerd te hebben om rustig aan te doen bij het mooie zwembad, daarna wat rondgesjokt te hebben door Key West (bijvoorbeeld het most southern point of USA bekeken, wat gewoon een gekleurde boei is, meer niet), zijn we toch maar in de auto geklommen en teruggereden naar Miami. Dat was ten slotte nog een reis van 3,5 uur en we hadden het hotel in Miami al geboekt. Wellicht was het beter geweest om de laatste nacht nog op Key West door te brengen, zodat we wat meer rust hadden aan het einde. Maar ach.

Na nog wat gehang en gemopper in de auto, kwam een toepasselijk liedje van Diggy Dex voorbij (vanaf mijn iPhone): "Hee jo, het valt wel mee jo, doe niet zo melo-dramatisch, vandaag is weer een nieuwe dag", wat we ter harte hebben genomen en waarna we vrolijk zingend Miami binnenreden en ingecheckt zijn in ons laatste hotel.

Overigens was de dag toch vooral bewolkt en reden we nog door een flinke wolkbreuk heen, dus het was toch geen stranddag geweest. ;-)

Dat is wel jammer aan het reizen in de "herfst", toch meer wolken en regen gezien dan we van te voren gedacht hadden. Maar gelukkig horen we goede weerberichten over Nederland dit weekend, dus daar kunnen wij ook nog lekker van genieten. :-)

Aangezien ik vandaag jarig ben mag ik kiezen wat we gaan doen, dus we gaan naar de Miami Zoo (waar de dieren kennelijk niet in kooien zitten, maar buiten los rondlopen), een Barnes & Noble (grote boekenwinkel) en daarna taco's eten op het vliegveld. :-)

Dus waarschijnlijk is dit het laatste berichtje van ons vanuit de USA. Bedankt voor het volgen van ons reisblog en bedankt voor alle reacties!

Groetjes!

• 30 September 2011 - 18:51

Dick:

Je moet maar denken, na regen komt zonneschijn in Nederland.
    Merel van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
    Hoop dat je dit berichtje nog tijdig leest.
    Groeten, Dick

• 30 September 2011 - 18:51

Dick:

Je moet maar denken, na regen komt zonneschijn in Nederland.
    Merel van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
    Hoop dat je dit berichtje nog tijdig leest.
    Groeten, Dick