Dag Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van mereljaap - WaarBenJij.nu Dag Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van mereljaap - WaarBenJij.nu

Dag Singapore

Door: Jaap

29 Juni 2008 | Singapore, Singapore

Hoi allemaal!

De jetlag zit er alweer bija op (half 3 's nachts klaarwakker zijn en om 9 uur uit je remslaap gehaald worden door de wekker), dus het is tijd om Singapore te verlaten. Morgen gaan we met de bus de grens over en dan naar Kuala Lumpur. Het plan is om daar rond de kijken en het als uitvalspunt te gebruiken naar alles wat we willen zien. Aangezien Maleisie 10 keer zo goedkoop is, is dat ook fijn voor ons budget.

Singapore was mooi, duur en luxe. Eerste wat opviel vanuit het vliegveld was dat schijnbaar iedereen hier een nieuwe auto bij een pakje boter krijgt en een pimp my ride uitbouwkit het heel goed doet op alle auto's (ECHT alle). Verder is het wel behoorlijk schoon, maar niet zo spotless als we verwachten en 1 grote bouwput.
Foodcourts zijn een geweldige uitvinding. Berg tafels en stoelen in het midden, 20 eetstalletjes er omheen en voor 3-5 euro lekker eten. Ga niet binnen de grenzen van het stalletje zitten, je rekening staat opeens vol verassingen.
Hotels zijn voornamelijk duur, al was dat ook onze eigen fout omdat we ons een veel te duur hotel hebben laten aansmeren (locatiewise wel een heerlijk hotel). Wel lekker gezwommen daar, maar vooral niet te lang gebleven. We zijn vandaag verkast naar iets goedkopers, wat nog beter bleek te zijn ook.

Gister door heel Singapore heen gestruind. Colonial District, Chinatown en Little India gezien. Iets teveel gelopen wel, qua hitte was het wel te doen, ook met dank aan alle winkels en shopping centra waar de airco vol staat te loeien, dus ook de straat op. Vandaag hebben we de Singapore Zoo bekeken, vooral mooi omdat de hokken heel open zijn. We konden alleen niet ontdekken waarom de beesten hier niet uitgingen en in de Apenheul wel... Leuke olifantenshow ook, lekker commercieel allemaal. Dat gaan we in Maleisie proberen beter aan te pakken.

Net onze eerste 'moeson' bui gehad, met onweer en al. Als keiharde Hollanders liepen we hier natuurlijk dwars doorheen, terwijl alle Aziaten onder een afdakje om een taxi stonden te roepen.

We zijn wel benieuwd wat de EK finale wordt, maar toch niet genoeg om 3 uur 's nachts te kijken. We horen het morgen wel :P.

Groetjes!
Merel en Jaap

Ps. Niet zoveel foto's. Ze hebben hier alles, behalve snel internet!

• 29 Juni 2008 - 18:30

Titia:

Ik had al van Yvonne begrepen dat foto's inderdaad haast niet te versturen zijn. Niet alleen vanuit Singapore maar uit meerdere landen
    Groet titia

• 30 Juni 2008 - 10:12

Janine:

Hey Jaap en Merel,

Spanje heeft gewonnen! Ze hebben terecht gewonnen! Jullie zijn nu als het goed is vertrokken uit Singapore? Ben erg benieuwd hoe Maleisie bevalt. Hopelijk gaat alles goed met jullie!

Liefs Janine!

• 01 Juli 2008 - 08:22

Yde / Aight:

Torres 0-1 33'. Veel plezier in voormalig Malakka.

Groetjes, Yde

PS: In Nederland is het ook niet verkeerd. 27 graden, onbewolkt. dikke prima