Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van mereljaap - WaarBenJij.nu Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van mereljaap - WaarBenJij.nu

Kuala Lumpur

Door: Jaap

03 Juli 2008 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hoi allemaal!

Zoals we in ons vorige berichtje al zeiden, we hebben Singapore achter ons gelaten en zitten nu in Kuala Lumpur, welke we overigens ook weer gaan verlaten, maar daarover zo meer.
De heen reis vanuit Singapore ging prima. Uur later dan we wilden (we passen ons aan aan de cultuur) in het busstation en bus gepakt naar Johor Bahru (net over de brug in Maleisie). De grensovergang duurde iets langer dan we dachten (ongeveer 1,5 uur), maar verliep eigenlijk wel redelijk soepel. De bus mag de file voorbij rijden, dus je kan zo aansluiten bij customs. Daar moesten we aardig lang wachten en onze vingerafdruk afgeven. Grens van Maleisie was vervolgens bijna niemand, dat ging lekker snel. En het mooie is dat je op hetzelfde kaartje steeds over kan stappen in dezelfde lijndienst na elke hindernis. Uiteindelijk kwamen we in Johor Bahru aan, waar we eigenlijk niets van gezien hebben, meteen bus naar KL gepakt. Uiteindelijk 5 uur in de bus gezeten en in KL een backpackers hostel opgezocht. En nu zitten we voor 5 euro pppn midden in Chinatown. We moesten toch een beetje kosten besparen na Singapore. Was wel een beetje wennen na die hotels om in een klein hok te zitten van gipswandjes met shared bathroom en airco een gat in het plafond is. Maar na de eerste schok was het gevoel in de portomonnee toch wel fijn.

Dag na aankomst door KL heengelopen. Petronas Towers bezocht (daar bleken ze gratis kaartjes voor weg te geven en die bleken er ook nog te zijn een uur (het is al gewenning) nadat we er wilden/moesten zijn. Verder Kampung Baru (volksbuurt) gezien, een heleboel levende en dode vissen en gevogelte gezien op de Chow Kit market. Aangezien ondergetekende de USB kabel voor zijn camera was vergeten nog even op jacht geweest naar een kabeltje. Na 3 verwijzingen eindigden we bij Imbi, een vaag, overbevolkt electronicawarenhuis. Daar werd uit een of ander mandje een aansluiting gevist en hatsee, ik kan weer vooruit. Daarna nog een halfslachtige poging gedaan om Titiwangsa park te zien, maar dat bleek toch echt te ver weg voor onze voeten. En gepoogd om de Sri Mahamariamman Temple (ze hebben allemaal van die 10x woordwaarde namen) te vinden, die op 3 kaartjes op een andere plek bleek te zitten Wel meer dingen klopten niet, ze bakken hier echt niets van kaartjes maken. Tip voor iedereen, when in doubt, volg de Lonely Planet!

Gister naar Melaka geweest, wat ooit Nederlands is geweest. Dit had tot gevolg dat wij op de foto moesten met Maleiers. Verder was het een beetje suf en klein, maar wel leuk om wat Neerlandsch trots te zien.

Vandaag lekker uitgeslapen (voor zover mogelijk, de airco gaat om 9 uur uit). We kwamen er buiten de deur achter dat het regende, wat tot gevolg had het extreem klam was en we aardig gezwoten hebben. Wel KL tower bezocht, het reservaat wat eronder (geen aap te zien door de regen), wat koloniale gebouwen en Little India.

We hebben zowaar een planning! Morgen gaan we op weg naar de Cameron Highlands (reisdag = rustdag voor onze voeten). Daar gaan we een beetje rondlopen en een theeplantage bezoeken. Daar blijven we 2 dagen, dan gaan we door naar de Taman Negara, een groot regenwoud. Daar gaan we 2-3 dagen door de jungle trekken. Dan willen we proberen met de jungle train naar de kust te gaan en dan lekker een paar dagen van de witte stranden op een bounty eiland genieten. Daarna Thailand in, en wat we daar precies doen is een beetje onduidelijk.

Eindelijk snel internet, maar wel brakke computers. We proberen foto's erop te zetten, maar hebben weinig hoop.

Enjoy!
Groeten, Merel en Jaap

• 04 Juli 2008 - 02:44

Nathalie & Laura:

Hoi Merel en Jaap!
    Vol enthousiasme lezen wij jullie verhalen. Wij zijn Nathalie en Laura en vanaf 12 augustus vertrekken wij vanuit China naar Singapore, om vanuit daar door Maleisië en Thailand te reizen. Nu zijn wij erg benieuwd hoe jullie alles geregeld hebben voor Taman Negara. Wanneer jullie tijd hebben (of misschien dat jullie het in jullie volgende verhaal vermelden) ontvangen wij hier graag wat meer informatie over (lauralemke120@hotmail.com).
    Groetjes en een hele fijne reis,
    Nathalie & Laura

• 04 Juli 2008 - 10:09

Janine:

Hey nichtje!!!

Zo te lezen hebben jullie al weer veel bezocht! jammer dat het nie wil lukken met het plaatsen van foto's want ben erg benieuwd! Dus uiteindelijk toch maar eens een planning gemaakt ;) Klinkt weer erg mooi allemaal, ik blijf jullie volgen.

Liefs Janine

• 06 Juli 2008 - 17:12

Cor En Marion:

Hallo Merel en Jaap,

spannend hoor, zo'n reis, maar zeker ook geweldig mooi. Maar ik hou 't toch maar bij Engeland als vakantiebestemming. Geniet er samen van en ik zal jullie zeker blijven volgen. Cor zegt: "alles goed met jullie en veel plezier, geen rare dingetjes doen en tot gauw" Ja, ik kan er ook niets aan doen, dit is wat ik namens Cor door moest geven. Nou ja, jullie kennen Cor al langer dan vandaag dus ik laat 't maar staan. Ik wil jullie ook erg veel plezier wensen en ik ben benieuwd naar jullie verdere verhalen. Groetjes van Cor en Marion

• 07 Juli 2008 - 19:42

Janine!!!:

Hey lief nichtje!

Ik heb je een mail gestuurd, als je tijd hebt lees 'm dan ff plz. Hopelijk lukt het om te reageren. Volgens mij ben je nu in de Jungle. Als je lekker aan de witte stranden ligt dan hoop ik dat je nog een computer kunt vinden want het gaat over het vrijgezellenfeest. Sorry dat ik je zo stoor. Ben echt super benieuwd naar de fotos en hoe het met jullie gaat!!!

Liefs Janine

• 07 Juli 2008 - 20:23

Sylvia:

hi Merel en Jaap,

nu eens een bericht van een veel oudere nicht! Omdat ik ook geweest ben in Singapore en Kuala Lumpur is het extra leuk jullie verhalen te lezen. Zou ook heel graag naar Cameron Highlands en Taman Negara willen! Geniet lekker verder, liefs Sylvia

• 09 Juli 2008 - 09:34

Wouter:

geniale verhalen allemaal! go zo door, Njoy and make us proud ;)