Aftellen is begonnen - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van mereljaap - WaarBenJij.nu Aftellen is begonnen - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van mereljaap - WaarBenJij.nu

Aftellen is begonnen

Door: Merel

30 Augustus 2011 | Nederland, Utrecht

Hoi Allemaal,

Dit jaar hebben we bedacht om eindelijk eens de reis naar de VS te maken die we al jaren in gedachten hadden. Door alle Azië zaken die er tussendoor kwamen (te gast zijn op een huwelijk in Sri Lanka en familietrip naar Indonesië), kwam het er steeds niet van. ;-)
Maar nu gaan we dan toch echt!

Aangezien we nogal wat kilometers gaan afleggen (8500 km!) en (hopelijk) veel gaan zien, hebben we besloten om het reisverslag weer vast te leggen in dit waarbenjij.nu blog. Dit beviel goed tijdens de Maleisië/Thailand reis in 2008 en de familietrip in Indonesië in 2010.

Dus bij deze: als je wil kan je ons weer volgen! :-)

Korte omschrijving van onze plannen:
We vliegen 10 september op Los Angeles. Vanaf daar rijden we met een huurauto naar Santa Barbara en San Francisco via de prachtige kustroute Highway 1 (Pacific Coast highway)!
Door Yosemite Park en Death Valley richting Las Vegas. Daar genieten van The Strip en via de Grand Canyon rijden we naar Flagstaff.
Daar ruilen we de auto in voor de trein (Go Amtrak!). En rijden in 36 uur (ofzo iets) straight naar Chicago.
Na een overnachting daar door naar Washington. En na de tussenstop daar door naar Orlando (Florida).

Voor wie denkt dat we dan 2 maanden verder zijn, guess again, we zijn pas 15 dagen onderweg dan...

Dus in Florida nog (met wederom een huurauto) naar de Wetlands, Disney World en het Harry Potter themepark (Universal Studio's), Miami, Key West, etc. :-)

30 september vliegen we terug naar Nederland (leukste bezigheid op je verjaardag natuurlijk, vliegen...).
En 1 oktober (zaterdag) landen we 'sochtends weer op Schiphol.

Hopelijk kunnen we tijdens de reis regelmatig wat op deze site plaatsen. En hopelijk vinden jullie het leuk om ons weer te volgen. Al is het dit keer maar 3 weekjes.

Groetjes!

Jaap en Merel

• 30 Augustus 2011 - 11:11

Maarten:

Gaaf!

Have fun!

• 30 Augustus 2011 - 20:00

Yde:

Alvast veel plezier! Ben benieuwd naar alle avonturen

• 31 Augustus 2011 - 07:41

Martijn:

Hee! Ziet eruit als jullie een goede trip in het vooruitzicht hebben :) Heb zelf de trein genomen van Chicago naar Flaggstaff en het is inderdaad go Amtrak! Veel plezier!

• 31 Augustus 2011 - 07:47

Joras:

Dat allemaal in 3 weken? Ik dacht dat ik een vrij snelle reiziger was, maar dit slaat alles...

Succes in ieder geval, en vergeet niet zo hier en daar ff een fotootje te maken en hier te plaatsen!

Veel plezier, geniet ervan.

• 31 Augustus 2011 - 12:53

Cor:

Hoi, wij gaan jullie zeker volgen daar in Amerika, hoop dat het net zo'n "spannende" vakantie wordt als toen in Indonesië.Een goeie vakantie en veel plezier. Groetjes Marion en Cor

• 09 September 2011 - 12:21

Marion Kneefel:

Hallo Merel en Jaap,

is de inpakstress al begonnen of is alles al ingepakt en zijn jullie klaar voor vertrek ? Ik wens jullie een hele goede vlucht en een hele mooie vakantie. Ik ga jullie zeker volgen. We verwachten wel veel foto´s, zodat we kunnen zien waar jullie geweest zijn. Probeer af en toe uit te rusten, want volgens mij hebben jullie straks weer een vakantie nodig om bij te komen van deze vakantie. Veel plezier.

Liefs, Marion en ja, natuurlijk ook Cor.

• 11 September 2011 - 14:26

Geert:

En wij vinden die Amerikanen gek, die Nederland in 2 twee dagen doen. Jullie doen het dus ook The American Way ? Vergeet niet af en toe een beetje te rusten. En af en toe een foto te maken, zodat wij tzt ook mee kunnen genieten.
    Geen last van de strenge veiligheidsmaatregelen ivm 9/11?
    Veel plezier!