1442 miles! - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van mereljaap - WaarBenJij.nu 1442 miles! - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van mereljaap - WaarBenJij.nu

1442 miles!

Door: Jaap

17 September 2011 | Verenigde Staten, Flagstaff

We zijn weer weg uit Las Vegas, weg van de nepheid en over the topheid. Bizar hoe zo'n stad om alleen gokken kan draaien. Ook opvallend dat we hier echte gelukszoekers vonden (mensen die hun CDtjes willen verkopen, karaokebar is 24/7 bemand, hopend op een doorbraak, straatartiesten die hopen ontdekt te worden, enz.).
Gister hebben we een rustdagje genomen, lekker uitgeslapen en wilden we even naar de Las Vegas Premium Outlet (een soort Bataviastad). Dat 'stukje' met de bus duurde helaas wel een uur enkele reis, dus daar waren we uiteindelijk bijna de hele dag mee kwijt. Toen we terug waren bij het hotel was de zon al bijna onder, dus ook niet meer in de rooftoppool gesprongen.

Daarna zijn we nog een keer naar de Mirage geweest om de 'vulkaanuitbarsting' te bekijken die daar elk uur vertoond wordt. Vorige keer stonden we nogal achteraan. Was spectaculair, filmpje is verkrijgbaar bij terugkomst.
Binnen in de Mirage zijn we wat gaan eten bij een all you can eat buffet. Hoe fout het ook klinkt, het bleek uiteindelijk één van de beste eetgelegenheden so far, vooral omdat je zelf je porties kan bepalen en wat normale dingen kon eten ipv die vette meuk altijd.
Er moest uiteraard ook even een gokje gewaagd worden. Ik stond op 72 cent winst, maar helaas, we hebben alles verloren. We zijn dus de volgende dag maar weer gewoon in de Toyota Camry gestapt.
Op de terugweg nog maar een keer naar de fonteinshow van Bellagio gekeken, blijft een betoverend spektakel. Ze hebben een hele berg liedjes waar ze shows op gemaakt hebben. Uiteraard was het liedje 'God Bless The USA' het meest spectaculair.

Vandaag zijn we via de Grand Canyon naar Flagstaff gereden, een flinke rit. De landschappen waren weer helemaal geweldig. Ik vind het een waardeloos cliché, maar het is echt niet te beschrijven. De landschappen zijn ontzettend wijds, je kan kilometers ver kijken 360 graden rond. En elk uur weer een ander landschap.

De Grand Canyon was ook prachtig om te zien. We zijn langs de south rim gereden langs een aantal uitkijkpunten. Mooie foto's van de canyon en de rondvliegende condors.

Daarna de auto ingeleverd in Flagstaff. Een totaal van 1442 miles (2320 kilometer) in 6 dagen, niet slecht! Of zoals het vrouwtje van Hertz zei "You've really taken the unlimited milage at heart!"

Daarna hebben we lekker gegeten en gaan we nu slapen om straks om 4:41 's nachts de trein naar Chicago te nemen.

Als je je overigens afvraagt hoe het rijden in de VS is, hier wat highlights:
* 1300 meter dalen in een rechte lijn met 100 km/u en een hellingshoek van 8% (au m'n oren!);
* 120 km/u rijden en ingehaald worden door een vrachtwagen met een graafmachine op de oplegger;
* het aantal keer dat er "wow" geroepen is in de auto om het landschap is niet meer op 2 handen te tellen;
* lang leve cruise control!

We hebben nog wat foto's geupload, die staan hier:

• 18 September 2011 - 07:04

Jan:

Over het rijden in de V.S.
    Is het, ondanks de vijf baans autoweg, nog steeds zo ontspannen auto rijden?
    En 2320 kilometer in 6 dagen en ook nog een rustdag ertussen?????
    IMPRESSING, Hulde.
    Jaaaa, kilometers maken dat kun je in Amerika.Zozeer zelf dat je bijna zou vergeten de highlights te bekijken.
    groetjes

• 18 September 2011 - 07:15

Ina:

Het lijkt me heel vermoeiend wat jullie doen, maar het is leuk om deze verslagen te lezen. En de fotoos zijn ook mooi.
    groetjes.
    O ja, Jan vroeg zich af of jullie ook een stukje route 66 hebben gedaan?

• 18 September 2011 - 17:23

Fanja:

Ik was al jaloers op jullie met zo'n reis. Nu met al die verhalen nog meer. En dan moet de treinreis nog volgen. Iets wat ik ooit ook nog eens wil doen. Dik het maar flink aan (voor Geert, hi, hi) dan komt dat "ooit" wellicht sneller.

• 18 September 2011 - 20:27

Yde:

Leuke foto's. Veel plezier in de trein