IT'S AMAZING! OH MY GOD! (we zijn in Las Vegas) - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van mereljaap - WaarBenJij.nu IT'S AMAZING! OH MY GOD! (we zijn in Las Vegas) - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van mereljaap - WaarBenJij.nu

IT'S AMAZING! OH MY GOD! (we zijn in Las Vegas)

Door: Merel

16 September 2011 | Verenigde Staten, Las Vegas

Heb ik toch altijd gedacht dat de verhalen over Las Vegas lichtelijk overdreven waren. Ik bedoel, zulke grote hotels en zoveel shows kunnen er toch ook wel niet zijn... En "The Strip" zal vast maar een klein stukje straat zijn...
Niets is minder waar! We zijn gisteren (donderdag) eind van de middag aangekomen in Las Vegas, en sindsdien loop ik alleen maar met open mond rond. Ja hoor, de hotels zijn echt zo groot als een heel huizenblok. We wilden even naar 5 hotels verderop lopen, kostte gewoon 35 minuten! En dan moet je ook nog even uitzoeken hoe je over die immense kruispunten heen komt en waar het hotel de ingang heeft.
We zijn in Mandalay Bay geweest en in Caeser's Palace, beiden zo groot dat je er wel dagen doorheen kan dwalen. Letterlijk, want je raakt er zo de weg kwijt. Las Vegas, het is echt bizar...
Echt gewoonweg ALLES is over the top! We hebben gegeten in een restaurantje in het MGM Grand hotel, genaamd " Rainforest cafe". Waar je dan wat nepplanten of wellicht een aquarium zou verwachten, in Las Vegas hebben ze meteen alles: meerdere aquaria, bewegende nepbeesten, hele cafe vol met nepplanten, alsof je in het oerwoud zit. En dan ook nog een beschilderd plafond met lichtjes als sterrenhemel. En oerwoudgeluiden waardoor je elkaar niet eens meer verstaat. En elk half uur een show waarbij met onweer en bliksem een moesson regenbui nagedaan wordt. Ik bedoel... wow...

Maar goed, waar zijn we het vorige reisverslag geëindigd? Oh ja, Jaap was jarig en we gingen van San Francisco naar Bishop rijden door Yosemite park. Een geweldige rit, waarbij we eerst door de heuvelachtige buitenwijken en aangegroeide omliggende steden van San Francisco reden (over een 2x 5-baans snelweg), wat langzaam overging in glooiende heuvels met een soort savanne-achtige vlakte. Waarna we de bergen in reden met kronkelige bergweggetjes (de 5-baans snelweg ligt dan uiteraard alweer ver achter ons). Elk uur veranderde het landschap weer. Prachtig!

Bij Yosemite Park aangekomen hebben we even getwijfeld of we nog een soort omweg zouden nemen en echt nog door Yosemite Valley rijden. We hadden nog wel tijd, en dus hebben we dat ook gedaan. Een goede beslissing, een supermooie (wel erg toeristische) weg die om de rivier kronkelt die door de vallei loopt. Met prachtige watervallen en bergrotsen.

Daarna een soort snelweg door het park heen, tussen de dennen-achtige sequoia bomen door, richting Bishop.

Dat plaatsje stelde weinig voor, maar was voor ons ook puur een tussenstop/overnachtingsplaats. Door onze omweg kwamen we ook pas om half 8 avonds aan.
De volgende dag reden we door richting Las Vegas, met weer hele andere landschappen, omdat we door Death Valley heenreden. Dit betekende vooral een hele brede lange rechte weg door een vlak landschap wat een beetje woestijnachtig was, met in de verte de bergen.
Mooie zandduinen, wat Joshua Trees, een zoutvlakte, en een woestijnrat gezien. Gelukkig dat we hier in september doorheen reizen, de hoogste temperatuur die we daar gemeten hebben is 99 F (ongeveer 37 graden). Dat viel dus nog wel mee.

Doordat het geen kronkelige bergweg was, kwamen we gisteren dus vrij op tijd aan in Las Vegas (ongeveer 4 uur middags) en hebben we gisteren dus al veel van The Strip gezien, zowel in daglicht als snachts. Onder andere de waterfontein show bij de Bellagio, en de uitbarsting van een vulkaan bij de Mirage.
En de casino's in de hotels zijn ook overweldigend. Elk stukje lege vloerbedekking heeft wel weer een slotmachine erop staan. Waar je in Nederland echt merkt dat je een casino binnenkomt, met duidelijke afscheidingen, hier loop je vanuit een winkelcentrum in zo'n hotel plotseling tussen de honderden slotmachines. Bizar. Niet veel wedding chapels gezien, wel veel bruidsparen. Toch opvallend dat ze dan in Las Vegas gaan trouwen, maar nog wel de moeite nemen om echte trouwjurken en -pakken aan te schaffen. Ach ja, zoals ik al zei: alles is over the top en echt alles kan hier.

Jaap heeft een laptop gekocht in de apple winkel, en daarmee hoopten we ook wat foto's bij het reisverslag te plaatsen, maar de foto's zijn te groot qua bestand en kunnen dus helaas niet ge-upload worden. Maar we proberen hier nog een andere manier voor te verzinnen.

Nog wat dingetjes die we de afgelopen verslagen vergeten waren:
we zijn blij dat we nu meer in het binnenland zitten waar het ongeveer 25 tot 30 graden is overdag. Tot nu toe was het (zeker aan de kust) ongeveer 15 tot 20 graden, bewolkt en winderig. Beetje jammer dat we jassen vergeten waren mee te nemen. ;-)
En San Francisco was mooi, maar ook een beetje luguber. Veel donkere steegjes en erg veel zwervers en lokale gekken.
Dan is Las Vegas ineens hele andere koek...

• 16 September 2011 - 21:28

Oh, en dan vergeet ik nog wat over Las Vegas: er zijn hier echt teveel mensen! Overal loop je hutjemutje als sardientjes in een blik. En iedereen loopt overal gewoon door rood, het "safety by numbers" principe gaat hier wel op. Auto's toeteren ook niet eens, ze weten toch wel als 100 mensen tegelijk zo'n groot kruispunt oversteken, ze niks kunnen betekenen.
    Ja, Las Vegas, leuk om gezien en meegemaakt te hebben, maar ik zou het hier geen week volhouden!

• 17 September 2011 - 17:52

Marion Kneefel:

Hallo Merel en Jaap,

geweldig lijkt me dat, Las Vegas, dat zou ik ook wel eens willen zien. Misschien in de toekomst, als ik de moed kan verzamelen om erheen te vliegen.
    Ben blij te lezen dat jullie zo genieten van alles. Ik geniet een beetje met jullie mee. Ben nu alweer benieuwd naar jullie volgende reisverslag. Liefs, Marion

• 17 September 2011 - 21:55

Janine:

Wat ontzettend vet!!! Klinkt echt geweldig allemaal! Kan niet wachten tot de fotos volgen! Ik was er ook wel een beetje sceptische over Vegas als ik die verhalen van anderen hoor, maar nu jij het zegt wil ik dat ook echt eens mee maken!!! Is het daar nu echt 32 graden en zonnig? Lekkerrrr!

xxx