Hollywood, de huurauto en 9/11 - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van mereljaap - WaarBenJij.nu Hollywood, de huurauto en 9/11 - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van mereljaap - WaarBenJij.nu

Hollywood, de huurauto en 9/11

Door: Merel

11 September 2011 | Verenigde Staten, Santa Barbara

Vandaag is het 9/11, maar ondanks dat alle herdenkingen continu op tv zijn, merkten wij er verder niks van. Het lijkt alsof het vooral aan de oostkust en vooral New York speelt. Ook de security op de vliegvelden in Minnesota en LA gisteren was niet extreem aanwezig/streng. En de gids in Hollywood zei: oh ja, het is 9/11... En ging toen gewoon door met de rondleiding.
We hadden verwacht hier meer van te merken, en jullie kennelijk ook, gezien de vragen die we kregen hierover. Maar hierbij dus het antwoord: we hebben er weinig van gemerkt.

Verder hebben we ons sochtends in LA verbaasd over het tourist information center dat kennelijk dicht is op zaterdag en zondag. En alle winkels downtown waren ook dicht. Dus snel ontbijten, uitchecken en met backpacks en al naar de Hollywood Boulevard met de Walk of Fame (sterren van beroemdheden in de stoeptegels). Daar was het juist extreem druk, uiteraard alleen maar toeristen.

Aangezien het 1 uur was en wij pas om 3 uur de huurauto konden ophalen, en we geen zin hadden om 2 uur met onze backpacks te blijven zeulen, hebben we het meest foute tijdverdrijf opgezocht in Hollywood: een rondtour in een open busje langs alle highlights én huizen van celebrities. :-)
Het was erg grappig, en uiteraard zag je weinig van de huizen, behalve hoge gates die alles blokkeerden. Maar Sabrina, onze gids, was erg grappig en enthousiast en we hebben alle laatste roddels geleerd. En het was vooral erg lekker om in het zonnetje rondgereden te worden, met de wind in je haren en zonder backpacks op je rug. :-)

Na deze grappige rondtour hebben we de huurauto opgehaald, een fijne toyota camry uit 2010. En zijn we naar Santa Barbara gereden. Gelukkig had ik vrijdag nog wegenkaarten gekocht, want onze SatNav deed erg raar. Sta je middenin LA, stel je een adres in, berekent dat ding een route, en dan zegt ie vervolgens: "drive to highligted route". Ja hallo, hoe kom je daar? Navigatie is toch bedoeld vanaf de locatie waar je dan bent...? Maar goed. We zijn rond 5 uur bij ons motel (Sandpiper lodge) in Santa Barbara aangekomen, dus alles is toch goedgekomen. :-)

Santa Barbara is een mooi spaansachtig stadje zonder hoge gebouwen met een relaxte beach/surf sfeer.

Morgen door over Highway 1 naar San Francisco!

• 12 September 2011 - 18:27

Yde:

Toyota Camry? Nice! Dat is een NASCAR.

• 14 September 2011 - 11:19

Rinze:

Hoi Merel,

Nou heb ik je net gemist natuurlijk.
    Dank voor je e-mail & sms, alles gaat best goed met Tamara en Kate.

Je bent de heldin van de afdeling hoorde ik, met 4 runs in 'the wheel'..

Een hele fijne vakantie, geniet ervan!
    Klinkt alsof jullie lekker bezig zijn.