Jarig! - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van mereljaap - WaarBenJij.nu Jarig! - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van mereljaap - WaarBenJij.nu

Jarig!

Door: Jaap

14 September 2011 | Verenigde Staten, San Francisco

Het grote voordeel van jarig zijn als het 9 uur vroeger is dan in Nederland is dat je wakker wordt met een hele berg felicitaties :-D. Waarvoor dank! Draagt lekker bij aan het jarig zijn.
We zijn nu nog in San Francisco en gaan zo op pad door Yosemite NP (beren en grote bomen) naar de tussenstop in Bishop.

Maandag hadden we ook een reisdag, van Santa Barbara over de broemde kustroute Highway 1 naar San Francisco. Nadat we 's ochtends kennis hadden gemaakt met continental breakfast (zoete koffiebroodjes en sinaasappellimonade) op pad gegaan. De beloftes zijn helemaal uitgekomen, het was een prachtige route met kronkelwegen over kliffen en mooie natuur. In Carmel lekker in de zon bij zo'n uitzicht geluncht. Geen wonder dat die Amerikanen zo dik zijn, als je de sandwiches ziet die je hier krijgt.

Na de lunch kwamen we onderweg nog een aantal schoolbusses tegen. Grappig dat die nog lekker ouderwets (net als in de film) zijn.
Rond half 7 bij het hotel aangekomen en daarna lekkere pasta gegeten in een jazz restaurant met live muziek.

Gister San Francisco doorkruist. Eerst naar Alcatraz, leuke audiotour en indrukwekkend om te zien. Bedankt oom Jan voor deze tip, wij hebben ook met open mond overal naar gekeken, maar zijn gelukkig niet vergeten foto's te maken. Buiten het cellhouse was het wel behoorlijk vervallen, dat was jammer. Daarna geluncht op Pier 39 en met de cable tram (uiteraard) naar boven. We waren ons doel iets voorbij geschoten, dus dachten we, we lopen wel even terug. Nadat we Grace Cathedral en de schitterende uitzichten vanaf de top of the hill bekeken hadden wilden we weer met de cable tram naar beneden. Door een auto ongeluk reden ze niet meer, dus helemaal naar de haven gelopen. Viel ons uiteindelijk nog best mee. Hoewel het niet maar 1 heuvel bleek te zijn, dus we moesten onze afslagen goed plannen.

Daarna met de bus naar de Golden Gate Bridge. Die zat zo diep in de mist dat je alleen de eerste 50m asfalt kon zien, beetje jammer :-P. Het leek wel een tropisch regenwoud.
Maar weer terug gegaan en bij een chinees in Chinatown gegeten. Dan verwacht je uiteraard heerlijkheden, maar dat viel nogal tegen, dus op de terugweg nog een winkeltje geplunderd.

Ps. Vrijdag misschien foto's!

• 15 September 2011 - 09:14

Oom Jan:

Hallo Jaap,
    Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Misschien een beetje laat,
    maar toch. Het is grappig om te lezen,dat jullie overal komen waar ik ook geweest ben. San francisco is een prachtige stad. Ik ben er 3 dagen geweest maar eigenlijk te weinig. Blijven jullie maar 1 dag in Yosemite? Ik blijf jullie volgen als ik er aan denk. O ja ook nog de felicitaties van Ina en Vincent.

• 16 September 2011 - 20:25

Marion Kneefel:

Hallo Jaap,

alsnog van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Had ik 't nog in m'n agenda gezet, vergeet ik toch nog je te feliciteren. Stom hoor. Ja, dat heb je met oma's, die worden vergeetachtig.
    Ben blij te lezen dat jullie 't zo fijn hebben daar. Hoop dat jullie geen beren tegen zijn gekomen. Ben benieuwd naar jullie volgende reisverslag. Groetjes, ook aan Merel van Marion.